24 MEI: R’DAMSE NIEUWE

24 MEI: R’DAMSE NIEUWE

R’damse Nieuwe, gelooft dat de toekomst in 010 ligt. Volgens hen is Rotterdam ‘de stad van de toekomst’, die gedragen wordt door de groeiende groep jonge Rotterdammers. R’damse Nieuwe wil deze groep ondersteunen en verbinden aan bedrijfsleven en de gemeente. Dit doen zij onder andere als partner van verschillende events in de stad. Woensdag 24 mei, vertelden connector Siobhan Burger en voorzitter Jonas Martens meer over de community en hoe R’damse Nieuwe betrokken is bij relevante vraagstukken in de stad!

Als connector cultuur en gebiedsontwikkeling bij R’damse Nieuwe houdt Siobhan Burger zich bezig met vraagstukken en projecten binnen deze thema’s. Zo is zij onder andere betrokken bij het event IABx. De IABX Cultuur, brengt in 2017 een gezelschap van internationale experts in Rotterdam samen. Onder leiding van voormalig minister-president Jan Peter Balkenende, zal deze groep experts zich de komende tijd buigen over de vraag: “Hoe kan Rotterdam als culture bestemming beter nationaal en internationaal gepositioneerd worden?” Cultuur in Rotterdam bestaat namelijk niet alleen uit grote musea, maar ook uit diverse ‘grassroots’ initiatieven. Siobhan zorgt ervoor dat dit type aanbod gehoord wordt tijdens deze expertmeeting. Eind juni worden de tussenresultaten gepresenteerd!

Naast haar werk voor R’damse nieuwe, is Siobhan samen met Faye Ellen, co-founder van Arttenders. Arttenders verbindt kunst met de zakelijke markt door middel van creatieve partnerships en toegepaste kunstoplossingen.

Jonas Martens is naast zijn voorzitterschap bij R’damse Nieuwe, onder andere medeoprichter van het Rotterdamse ontwerpbureau ‘Better Future Factory’, gericht op duurzaamheid. Wat voor soort type ondernemers zijn er binnen de community te vinden? En hoe kun je als jonge Rotterdammer met een mening over de stad, deelnemen aan de community? Als voorzitter van R’damse Nieuwe wist Jonas ons alles over de community vertellen.

R’damse Nieuwe is een community van ondernemende Rotterdammers die actief meebeslissen over de toekomst van Rotterdam. Dit gebeurt onder andere op het gebied van werk, cultuur en stadsinrichting. De community wil het liefst de stem van elke jonge Rotterdammer laten horen! Als partnernetwerk van Rotterdam Partners stimuleert en ondersteunt R’damse Nieuwe jong ondernemerschap. Zij verbinden netwerken en generaties met elkaar, met als doel om van Rotterdam een stad te maken waar iedereen zijn of haar ambities waar kan maken.

Zo bieden zij jonge ondernemers een podium aan om hun toffe en innovatieve ideeën te introduceren. Dit gebeurt bijvoorbeeld met het event Crowd Force Rotterdam. Ook worden jonge ondernemers gestimuleerd om met gemeente of grote bedrijven mee te denken over belangrijke thema’s en vraagstukken zoals, duurzaamheid en ondernemerschap. Dit gebeurt in de vorm van Expertmeetings.

In het kader van IABx maakte R’damse Nieuwe samen met Bigguban Media een filmpje over hun visie op cultureel Rotterdam. Bekijk het filmpje hieronder.

Woensdagavond 24 mei waren Siobhan en Jonas te gast bij Chicks and the City van 19.00-20.00 uur op 93.4FM. Heb je de show gemist? Luister hem dan hieronder terug! 

Share This

About the author

Ashanti

Ashanti Dunand is een nieuw gezicht bij Chicks and the City. Zij zit momenteel in haar derde jaar van de opleiding Communicatie. Via haar stage bij SKVR kwam zij in contact met Chicks and the City. De komende tijd richt zij zich op social media activiteiten rondom de show en helpt zij de andere chicks met vragen over Facebook, Twitter, Instagram, Snapchat en andere sociale netwerken.

View all articles by Ashanti

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Verplichte velden zijn gemarkeerd met *

De volgende HTML-tags en -attributen zijn toegestaan: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>